Dag negen en tien - Reisverslag uit Bruneck, Italië van Lucia en Henk Florissander - WaarBenJij.nu Dag negen en tien - Reisverslag uit Bruneck, Italië van Lucia en Henk Florissander - WaarBenJij.nu

Dag negen en tien

Door: Henk en Lucia

Blijf op de hoogte en volg Lucia en Henk

13 Juli 2015 | Italië, Bruneck

Dag negen, zondag 12 juli, vertrek vanuit Molveno
Het afscheid was bijzonder mooi we hadden daar top gezellige mooie en spannende dagen beleefd.
Uitgezwaaid door personeel en gasten...die ook zouden vertrekken hoor, maar ja wij houden van op tijd. Heb je meer tijd voor reizen en stoppen.
Via weer een mooie route slingerend over mooie bergpassen...maar helaas zondag was het wel erg druk, op St. Virgil in Enneberg.
Aldaar rond 14.00 uur Condor hotel...maar de prijs viel erg tegen. € 80.- pp incl. Ontbijt en avond eten. Kamer was wel erg mooi met uitzicht op de dolomieten.
We gaan toch nog even verder kijken. Hotel Sonnehof ook vier sterren...tjee de prijs is oke. Kamer nog mooier. Dus doen 1 of 2 nachten. Gemeld werd direct aperetifo om 19.00 uur.
Spullen uitgeladen stadje rondgewandeld niks mis mee. Hier gaan we het ook wel redden. Heerlijk in bad gelegen hoorde een zanger, is vast verder in dorp. Of hier toch maar naar het aperatifo...zanger was hier en allemaal hapjes en de champagne werd gelijk ingeschonken. Zo leuk de gasten en wat plaatselijke bevolking proefde hun eigen gemaakte specialiteiten. Erg lekker. Daarna de maaltijd...zo niet normaal. Luxe eetzaal en gedekte tafels. Vooraf ravioli, soep, biefstuk champignons en verschillende groentes, rusti toen ging het licht uit en kwam er een reuze ijstaart door de zaal. Echt wat een voortreffelijke keuken met hun eigen gemaakte specialiteiten.
Tjee die weegschaal gaat schrikken...al hopen we het niet. We wandelen er ook weer veel af...hopelijk.
De avond was al grotendeels om, na een korte wandeling door het dorp kropen we het bed in. Net optijd terug voor de onweersbui en de zeer harde regen. Gelukkig hebben we tot nu toe top weer.
Als een blok beide geslapen.

Dag 10 maandag 13 juli
Na een zeer uitgebreid ontbijt...echt zoveel echt niet normaal....maar we doen gewoon en vol is vol. Zijn we met de auto naar de Furkelpass gereden vandaar met de cabine lift van 1400 naar 2275 hoogte gegaan. Wat een uitzicht we liepen midden in de kroon van de dolomieten. Echt heel mooi. Wel wat kouder dan we gewend waren en veel meer bewolking maar weer zeer mooi.
Daar een rondwandeling gemaakt van ongeveer 5 km. Niet te lang daar we onze benen nog voelde van vrijdag. En tenslotte is het ook vakantie.
Heerlijk broodje in alle rust boven opgesmikkeld, uit de wind en geen mensen te zien op dat moment. Het is hier ook een heel groot skigebied, veel liften en groene hellingen. Ze waren veel liften aan het onderhouden voor de komende winter.
Wilde nog even verder de pas over met de auto maar de weg was ook afgesloten ivm werkzaamheden. Dit bepaald tevens voor morgen onze verdere koers. Vanavond gaat Henk weer even achter de PC voor het vervolg.
En de foto's