Wederom herkanssing - Reisverslag uit Molveno, Italië van Lucia en Henk Florissander - WaarBenJij.nu Wederom herkanssing - Reisverslag uit Molveno, Italië van Lucia en Henk Florissander - WaarBenJij.nu

Wederom herkanssing

Door: Lucia

Blijf op de hoogte en volg Lucia en Henk

11 Juli 2015 | Italië, Molveno

Dag acht, zaterdag
11 juli 2015
wederom wandelen in de dolomieten.
We konden vanmorgen niet bedenken dat we vandaag deze zware tocht zouden lopen...maar hadden er ook geen vrede mee dat gisteren niet bracht wat we ervan gehoopt hadden. Tja de Italiaanse bergen zijn heel anders als de Oostenrijkse en de bordjes niet altijd duidelijk...ons probleem. Du s goede kaart gekocht en toch weer met de lift naar boven daar route 1 linksaf richting de hut Rifugio Altissimo hoogte 1423 was een leuke klim maar dat was goed te doen. Henk kreeg de hongerklap..dus even wat gegeten bij de hut. De top naar verder lonkte heel eeg...wat doen we...we gaan ervoor. Lucia pil erin en wij weer aan de wandel. Wat een tocht. Veel was weggeslagen door de overstromingen en de bruggetjes die er lagen wRen bijzonder om te nemen, al klimmende en soms klauterend kwamen we op de top aan van de volgende hut. Rifugio Selvata 1685 hoogte. Daar weer heerlijk genoten van het uitzicht en ons meegebrachte broodje.
Wat doen we...terug route nummer 1 afmaken...nee niet leuk zelfde weg terug. Dus gaan we door afdaling nummer 332 wat een afdaling langs zeer smalle paden langs hoge afgronden en gelukkig waren er staalkabels om je vast te kunnen houden. Want die waren er echt wel nodig. Wat een afdaling van ruim 3 uur eerste stuk dus heel heftig langs de afgronden en het laatste gedeelte door het bos steil naar beneden...echt heel steil. Kwamen uiteindelijk aan de hele andere kant van Molvano aan voorbij de camping.
Maar ondanks dat we vanaf 9.15 vertrokken kwamen we moe en voldaan aan bij het hotel om 16.30 uur. Echt een biertje hadden we dik verdiend.
Geweldig ons verhaal kunnen delen met de vele andere motor rijders....Jan en Marga, Twee uit Schagen, twee uit ? Maar was heel gezellig en het bier vloeide rijkelijk. Snel nog even douchen voor het overheerlijke eten.
Courgette soep, gebakken aardappel in oven, gemixte groente en procureurs lapjes, als toetje appel crunch met ijs alles was weer zo lekker.
Nu even het verslag en nog een tuppie toe. Foto's volgen later