Richting huis - Reisverslag uit Wemding, Duitsland van Lucia en Henk Florissander - WaarBenJij.nu Richting huis - Reisverslag uit Wemding, Duitsland van Lucia en Henk Florissander - WaarBenJij.nu

Richting huis

Door: Henk en Lucia

Blijf op de hoogte en volg Lucia en Henk

15 Juli 2015 | Duitsland, Wemding

Woensdag 15 juli,
Vertrek uit Bschlabbs, gasthof gemeutlichkeit. Echt niet verkeerd. Goed geslapen en wat een mooie pas en kloof om door te rijden.
We genoten vanmorgen ook des te meer. En goed dat we hier gisteren gestopt zijn en nog volop genoten van deze lokatie. Heerlijk gegeten al konden de culinaire hoogstanden van Karin in Molveno en frau ? In St. Vigil niet er tegen op...bij lange na niet maar het was goed.
Wel moesten we ruim een half uurtje stoppen daar ze de weg van gesteende en bomen aan het vrij maken waren. We zagen het al in de kloof veel bomen omgewaaid. Volgens andere was dit maandag avond gebeurd.
Richting Reutte ging het goed. We zouden via de romantische strasse slingerend richting Rothenburg am der Tauber afreizen. Helaas de weg verliep iets anders. We verlieten langzaam het hoog gebergte en kwamen in wat vlakker landschap. Minder mooi En met wat omleidingen werd het nog minder mooi, we besloten om te stoppen in Augsburg...maar dit was een stad veel te druk. Wel hebben we hier ooit op een camping gestaan...maar nee dit ging het niet worden.
Via de omleiding vervolgde we onze weg....tot het mooie vesting stadje Wending. Een prachtig oud vestingstadje. Met heel veel geschiedenis. Volgens de laatste gegevens zijn er gebouwen en torens vanaf de jaren 1030-1060 echt heel oud dus. Maar ook veel vernieuwd binnen de stadsgracht. Midden op het oudste plein van de stad een heel leuk hotel...doen we. Prijs was ook oké. Kregen bij inchecken heel veel toerist informatie.
Rondwandeling en de stad staat tevens bekend als Jacobs pelgrims doortocht. "Veel" kerken die we natuurlijk even bezocht hebben. Met veel Pracht en praal. Het karmelieten klooster en kerk lieten we voor wat het was. Te warm en net te ver buiten de stad...Ha ha. Nu heerlijk op het mooie stadsplein aan een...tenslotte is het nog steeds vakantie. Maar wel een hele leuke afwisseling vanuit de bergwandel gebieden nu stads wandelingen. Waar we eigelijk mee hadden willen starten als vakantie. Maar door de vele feesten in de Duitse dorpen was slaapplaats iets moeilijker te vinden...vonden wij.