Dagje boven Molveno - Reisverslag uit Molveno, Italië van Lucia en Henk Florissander - WaarBenJij.nu Dagje boven Molveno - Reisverslag uit Molveno, Italië van Lucia en Henk Florissander - WaarBenJij.nu

Dagje boven Molveno

Blijf op de hoogte en volg Lucia en Henk

10 Juli 2015 | Italië, Molveno

Dag zeven, wandelen boven Molveno

Donderdag avond, Na een overheerlijke avond maaltijd, gewandeld naar dorp beneden. Op het pleintje speelde een orkest allemaal jongeren reizend door de landen om zo geld op te halen voor Afrika.
Vrijdag morgen 10 juli,
Vanmorgen al vroeg naar de supermarkt voor brood en daarna
met de kabelbaan omhoog. Boven verder naar de volgende kabelbaan/skiliftje naar de Rifugio Montanara. (Hoogte 1595 meter) Hier heb je al een prachtig uitzicht op de Brenta! We volgde het pad naar Rifugio dell'Altissimo. (Bleek op 1430 meter te zijn) borden gaven rif croz Altissimo alto 2310 meter) Maar we waren alleen maar aan het afdalen door het bos....dat volgens de beschrijving klopte niet, halverwege pad afgesloten alleen bordje via de rif dell grotte...Toch maar even volgen...maar al meer naar beneden, wel langs spectaculaire rotswand maar we hoopte op meer. Op kaart van medewandelaar gekeken we gingen goed...maar al meer en meer naar beneden. Een stel dat ons voorbij was gegaan kwam weer terug...geen optie pad loopt alleen maar verder naar beneden, wij ook weer terug omhoog. Inmiddels twee uur verder. Terug aangekomen bij Rifugio Montanara even koffie gedronken...wat doen we. Weer op de kaart we Volgen pad nr. 352b en bij Palon di Tovre, 1811 meter. Volgde we het graatje, vandaar naar rif croz Altissimo nog 1 uur. maar toen zij me knie...stop...want het was al een behoorlijke klim omhoog van dik 1 uur...en waar komen we verder uit.
Volgend de bordjes erg onduidelijk voor ons en besloten we toch maar weer terug te gaan. Goede keus daar we achteraf nog twee uur hadden moeten doorlopen en daarna 1 1/12 uur afdalen naar Molveno. Te voet. Na onze terugweg ook ruim een uur afdalen.
Even heerlijk bijgekomen op het zonovergoten hoogte terras waar heel veel toeristen komen voor een dagje zonnen. Afgedaald naar de eerste lift plateau daar een welverdiend biertje gedronken en langzaam verder met de lift afgezakt naar een hoogte van 848 meter. Boodschapjes gedaan en nu na de douche even onderuit. Straks weer ons laten verwennen door een heerlijke maaltijd....zal vast wel weer nog even moeten uitlopen..uitbuiken
Groetjes vanuit een zonovergoten warm en mooi Molveno Italia