Koeien geloei - Reisverslag uit Nauders, Oostenrijk van Lucia en Henk Florissander - WaarBenJij.nu Koeien geloei - Reisverslag uit Nauders, Oostenrijk van Lucia en Henk Florissander - WaarBenJij.nu

Koeien geloei

Door: Lucia

Blijf op de hoogte en volg Lucia en Henk

06 Juli 2015 | Oostenrijk, Nauders

Vanmorgen na weer een super goed geslapen nacht en een uitgebreid ontbijt de wandelschoenen aan. Wandelend door het dorp en slingerend omhoog. Bordjes volgen richting de bergbaan waar je met de cabines omhoog werd gebracht tot een hoogte van 2200 m. Bergkastel, na ruim een half uur wandelen zaten we in de cabine...temperatuur stond om 11.00 uur al op 29 graden...op naar omhoog prachtig uitzicht over de gehele stad Nauders. Boven aangkomen besloten we richting de top te lopen maar dat was 2 1/2 uur omhoog...nou we startten en zien wel. Onderweg erg mooie uitzichten op de zowel Italiaanse en Zwitserse bergen met hun sneeuwtoppen. Vanaf vorige week hoorde we van mensen is de sneeuw wel tien keer minder dan bij hun aankomst een week geleden. Tja het is ook hier prachtig weer. Maar goed na ruim een half uur te hebben geklommen...richting bergkastelspitze...bleek het zwarte piste route te zijn....tja das even heftig en de knieën kunnen dat echt niet aan.
besloten we naar Piengalm te gaan lopen dat was nog ruim 50 minuten. Eerst weer een heel stuk omhoog...en geen mens te zien...en de zon scheen volop, strak blauwe hemel...dus even weer alles insmeren maar. Waar zijn de bordjes....weg...? J daar...wat een afdaling door het losse grind en door de rivier bedding daalde we een behoorlijk eind af. Van 2350 naar 1990 meters.en natuurlijk moesten we tussen de koeien door wandelen. Even spannend want ze hadden veel jong vee bij hun...moeder koei brulde kind kom hier daar wil je niet tussen te komen staan. Henk wel en de foto's zijn geschoten...speciaal voor Manon.
wat een aparte Alm, echt heel bijzonder. Veel natuur vondsten waren hier opgezet te bewonderen. Heerlijk aan de koffie en de prijs was top goedkoop.
Terug via een andere route maar dat was wel weer een behoorlijke klim. Heerlijk onderweg bij een landhut ons broodje met tonijn opgepeuzzeld, altijd lekker. Heerlijk op een steen midden in de open natuur. Verder omhoog gewandeld nog even gewaad bij de snelstrommende rivier. Waren we alweer terug bij de bergkastel. Daar weer met de kabelcabine lift omlaag en na een heerlijke douche nu op terras aan een ....borrel. En even het verslag schrijven.